H διδακτική της μητρικής γλώσσας στο εξωτερικό για τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης: συγκριτική μελέτη

Ονοματεπώνυμο Συγγραφέα/ων: Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Ιδιότητα: Επίκουρος Καθηγητής
DOI: 

Τίτλος της Εργασίας: H διδακτική της μητρικής γλώσσας στο εξωτερικό για τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης: συγκριτική μελέτη

Λέξεις Κλειδιά: Γλώσσα, γλωσσική διδασκαλία της μητρικής γλώσ- σας, συγκριτική εκπαίδευση, προετοιμασία φοιτητών για γλωσσική διδα- σκαλία.

Περίληψη: Στην εργασία που ακολουθεί εξετάζεται το μοντέλο εκπαίδευσης που
αφορά στην προετοιμασία των δασκάλων κατά τις πανεπιστημιακές τους
σπουδές, για να διδάξουν τη μητρική γλώσσα. Πρόκειται για μια συγκριτι-
κή μελέτη στην οποία γίνονται εμφανείς συγκλίνουσες και αποκλίνουσες
μεταβλητές, όπως η πολιτισμική επίδραση, η ιστορία κάθε λαού, η οικονο-
μική και η πολιτική στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών μιας
χώρας. Παράλληλα, η μελέτη αυτή δίνει πληροφορίες για τις πρακτικές
ασκήσεις των εκπαιδευόμενων δασκάλων σε διάφορες χώρες με στόχο τον
περαιτέρω προβληματισμό για την ποιότητα της γνώσης που παρέχεται
στον Έλληνα δάσκαλο ως προς τη διδακτική της μητρικής γλώσσας κατά
τις πανεπιστημιακές σπουδές. Η απομόνωση της γνώσης στη διδακτική
μεθοδολογία με την εξειδίκευση και η έμφαση στην μορφολογία της γλώσ-
σας έναντι της δημιουργικής και επικοινωνιακής της φύσης τίθενται ως
ζητήματα αδυναμίας για τη διδακτική της γλώσσας παγκοσμίως σε σχέση
με τις πανεπιστημιακές σπουδές των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, αναφέ-
ρονται δεδομένα ψυχολογικής, ιστορικής, εκπαιδευτικής, οικονομικής και
κοινωνικής φύσης θεωριών για την ερμηνεία της κατάστασης, όπως αυτή
διαμορφώνεται σε σχέση με το θέμα που εξετάζουμε.

Keywords: language, teacher training, mother tongue, comparative education.

Abstract: This study examines teacher’s capacity to teach mother tongue in terms
of their postgraduate studies at the University. A comparative research of
the courses offered and different parameters such as cultural influences,
history of nations, political situation of countries, economy are discussed.
Moreover, this study refers to practical training of teachers in different
countries in order to find similarities or differences that could make the
difference in an effective curriculum of teacher’s preparation. Cognition and
isolation of teaching specializations focus in the morphology of language
against semantics and meaning making are some of the findings of the
study. Options of psychological, historical and sociological perspectives in
education can be varied through learning theories and encourage teachers’
training and teaching mother tongue in multicultural settings.

Κατεβάστε την εργασία: