Risk factors in families leading to children’s aggression at school: A multi-systemic treatment of child aggression

Ονοματεπώνυμο Συγγραφέα/ων: Afroditi Mallouchou, Christina Moutsopoulou
Ιδιότητα: Msc
DOI: 

Τίτλος της Εργασίας: Risk factors in families leading to children’s aggression at school: A multi-systemic treatment of child aggression

Λέξεις Κλειδιά: παράγοντες κινδύνου στην οικογένεια, επιθετικότητα, σχολείο, ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση, πολυσυστημική συμβουλευτική/ θεραπεία

Περίληψη: Η ποιότητα σχέσης γονέα-παιδιού επιδρά καθοριστικά στη διάπλαση της προσωπικότητας του ατόμου,
στην ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον,
στη διαμόρφωση των κοινωνικών του σχέσεων.
Ανήλικοι που μεγαλώνουν σε ένα δυσλειτουργικό
οικογενειακό περιβάλλον, στο οποίο βιώνουν συναισθηματική, ψυχική ή σωματική παραμέληση ή/και
κακοποίηση, εμφανίζουν μειωμένη ενσυναίσθηση και
δυσκολίες στο να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων
και παρουσιάζονται πιο επιρρεπείς στην ανάπτυξη
μιας αντικοινωνικής και επιθετικής συμπεριφοράς.
Στην παρούσα μελέτη εντοπίζονται, σε επίπεδο
οικογένειας, οι παράγοντες κινδύνου οι οποίοι καθιστούν τα παιδιά ευάλωτα για
εκδήλωση επιθετικότητας στο σχολείο. Εξετάζεται η επιθετικότητα ως αποτυχία της
διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού από την οικογένεια και το σχολείο, υποστηρίζοντας, μέσα από μια μελέτη περίπτωσης, ότι αν τα παιδιά που προέρχονται
από ένα δυσλειτουργικό οικογενειακό περιβάλλον, τύχουν έγκαιρης πολυσυστημικής
παρέμβασης, με καλά σχεδιασμένη ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση στο σχολείο και
υποστήριξη της οικογένειας, μπορούν να έχουν μια θετική προοπτική εξέλιξης σε
επίπεδο συμπεριφοράς, συναισθηματικής ανάπτυξης και κοινωνικής προσαρμογής.

Keywords: family risk factors, aggression, school, psycho-pedagogical intervention, multi-systemic counseling/ treatment

Abstract: The quality of a parent-child relationship has a
determining effect on the shaping of an individual’s
personality, their smooth integration into the school
environment and the formation of their social
relations. Minors who grow up in a dysfunctional
family environment, in which they experience
emotional, mental or physical neglect and/or
abuse manifest reduced empathy and difficulty in
respecting the rights of others and are more prone
to developing an antisocial and aggressive behavior.
In the present study, the risk factors, which make children vulnerable to
become aggressive at school, are identified at the family level. Aggression is
examined as a failure of the child’s socialization process by both the family
and school. We support this statement through a case study claiming that if
children from a dysfunctional family environment receive early multi-systemic
intervention, with well-designed psycho-pedagogical interventions at school
as well as family support, they can have a positive development perspective
concerning their behavior, their emotional growth and social adjustment

Κατεβάστε την εργασία: