Student mobility and its contribution to shaping the identity of the european citizen

Ονοματεπώνυμο Συγγραφέα/ων: Όλγα Παχή
Ιδιότητα: Δρ
DOI: 

Τίτλος της Εργασίας: Student mobility and its contribution to shaping the identity of the european citizen

Λέξεις Κλειδιά: σχολική συνεργασία, κινητικότητα μαθητών, Eυρωπαίος πολίτης, βιωσιμότητα

Περίληψη: Η Συνθήκη του Μάαστριχτ του 1992 προώθησε την
πραγματική διάσταση της εκπαιδευτικής συνεργασίας στην Ευρώπη, κυρίως μεταξύ των σχολείων ως
ειδικού πεδίου ενδιαφέροντος, ένα ενδιαφέρον που
πυροδοτήθηκε από την Πράσινη Βίβλο το 1993 και
στόχευε στην ενίσχυση της κοινής αγοράς εργασίας.
Η σχολική συνεργασία συμπεριλήφθηκε αρχικά στο
πρόγραμμα Comenius και στη συνέχεια στο πρόγραμμα Erasmus+ από το 2014.
Αυτή η συνεργασία υλοποιείται με σχολικές και στρατηγικές συνεργασίες. Επιπλέον, προκειμένου να υποστηριχθεί η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική συνεργασία, υλοποιούνται και άλλες ευρωπαϊκές δραστηριότητες, όπως το πρόγραμμα Euroscola
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ο διαγωνισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
«Ευρωπαϊκό Σχολείο». Επομένως, οι μαθητές/τριες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με διαφορετικούς πολιτισμούς και ανθρώπους, εκφράζοντας παράλληλα
παρόμοιες αξίες, διαμορφώνοντας έτσι την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη, ο
οποίος χαρακτηρίζεται από πνεύμα συνεργασίας, ευελιξία, αυτόνομη σκέψη και
δράση. Αυτό το άρθρο επικεντρώνεται στην ανάδειξη των θετικών επιπτώσεων
της κινητικότητας των μαθητών/τριών στη διαμόρφωση της ταυτότητάς τους, ως
αυριανών ενεργών Ευρωπαίων πολιτών. Επιπλέον, στόχος του είναι να προτείνει δράσεις που πρέπει να υλοποιηθούν από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και
τους φορείς του, προκειμένου να επιλυθούν συγκεκριμένα προβλήματα, για να
διασφαλιστεί η βιωσιμότητα αυτής της εκπαιδευτικής συνεργασίας.

Keywords: school cooperation, student mobility, European citizen, sustainability

Abstract: The 1992 Maastricht Treaty promoted the true
dimension of educational cooperation in Europe,
mainly between schools as a special field of
interest, an interest which was triggered by the
Green Paper in 1993 and aimed at strengthening
the common labor market. School cooperation was
initially included in the Comenius programme
and subsequently in the Erasmus+ programme as of 2014. This cooperation is
implemented with school and strategic partnerships. In addition, in order to
support European educational cooperation, other European activities have been
organized, such as the Euroscola European Parliament Education Programme
and the “Europe school” Commission Competition. Therefore, students can
interact with different cultures and people, while expressing similar values,
thus shaping the identity of the European citizen, who is characterised by
cooperative spirit, flexibility, autonomous thinking and action. This paper focuses
on highlighting the positive effects of student mobility in shaping the identity
of students, as tomorrow’s active European citizens. Furthermore, its aim is
to propose actions to be implemented by the Greek Ministry of Education and
its entities, in order to solve identified problems, to ensure the sustainability
of this educational cooperation.

Κατεβάστε την εργασία: